Pozdrowienia dla wszystkich kochających rowery

avatar Jestem krzychu86 z Przemyśl. Przejechałem 3052.98 kilometrów Mam średnią 16.19 km/h
O Rożuu.;D.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy krzychu86.bikestats.pl

Podjazdy:708 m
Kalorie: 1948 kcal
Rower:Szosa

Kalwaria Pacławska, Gruszowa, Zalesie, Dybawka, Korytniańska - wszystko to nasze cudowne podjazdy:) polecam

Środa, 15 sierpnia 2012 · dodano: 15.08.2012 | Komentarze 0

Kalwaria Pacławska to pojęcie o trzech znaczeniach. Odnosi się równocześnie do wzgórza, do miejscowości leżącej na jego grzbiecie oraz do rezerwatu przyrody na jego wschodnich stokach.

Wzgórze kalwaryjskie o wysokości 465 m n.p.m. znajduje się w najbardziej na północ wysuniętej części Karpat Wschodnich. Należy do Pasma Kalwaryjskiego w Górach Sanocko - Turczańskich. Pasmo Kalwaryjskie ciągnie się od Huwnik nad Wiarem na północy do Dobromila nad Wyrwą na południu. Mniej więcej w połowie długości, na Wysokiej Górze ( 510 m n.p.m.), przecina je granica polsko - ukraińska. Na wschodzie opada ku falistym obszarom Płaskowyżu Sańsko - Dniestrzańskiego, stanowiącego wododział Morza Bałtyckiego i Morza Czarnego. Na zachodzie doliny Sopotnika i Paportniańskiego Potoku oddzielają je od położonych także w Górach Sanocko - Turczańskich wzniesień Masywu Suchego Obycza. Na północ od Wiaru rozciąga się Pogórze Przemyskie.

Miejscowość Kalwaria Pacławska to niewielka wieś na grzbiecie wspomnianego wzgórza. Pierwszy człon nazwy nawiązuje do Kalwarii (Golgota) w Ziemi Świętej, a drugi pochodzi od sąsiedniej, leżącej w obniżeniu między wzgórzami, wsi Pacław. Najbardziej charakterystycznym elementem Kalwarii Pacławskiej jest Sanktuarium Męki Pańskiej i Matki Bożej Kalwaryjskiej. Zespół obejmuje oprócz kościoła i klasztoru oo. Franciszkanów Konwentualnych także 42 kaplice na administracyjnym obszarze Kalwarii Pacławskiej i Nowosiółek Dydyńskich. Kalwaryjski Sanktuarium jest największym na terenie Województwa Podkarpackiego ("Jasna Góra Podkarpacia").
Rezerwat leśno - krajobrazowo - kulturowy "Kalwaria Pacławska" obejmuje lasy bukowo - jodłowe na wschodnich stokach Kalwarii wraz ze wzgórzem Magdalenka ( 393 m n.p.m.).

Kalwaria Pacławska leży w górzystym terenie między Przemyślem, a Bieszczadami. Odległość od kościoła w Kalwarii do centrum Przemyśla wynosi 24 km (w linii prostej 17 km), a najkrótszą drogą od kościoła w Kalwarii do będących sercem polskich Bieszczadów Ustrzyk Górnych wynosi 90 km (w linii prostej około 60 km). Odległość z Kalwarii Pacławskiej do Jeziora Solińskiego wynosi najkrótszą drogą nieco ponad 60 km (w linii prostej około 30 km).
oto kilka zdjęć z okolicy:

następnie pojechałem w stronę Huwnik i na gruszową...
Gruszowa w Deszczu... © krzychu86

podjazd bardzo dobrze znany okolicznym mieszkańcom a zwłaszcza kolarzom:) LUBIMY TU TRENOWAĆ:)....
.... ale nie zawsze w deszczu:P
a następnie zjechałem długim kilkunastu kilometrowym zjazdem w terenie po bardzo błotnistej trasie:P rowerek szosowy dość ciekawie się spisywał a tu się ślizgał to znów zatrzymałem się w gliniastej kałuży:P gdy się wykopałem z niej podążyłem w kierunku zalesia by zrobić następny podjazd nowo wyasfaltowaną drogą:) bardzo fajnie się jechało i gładziutko:) kolejna górka to Dybawka, a za nią zamek w Krasiczynie:

Krasiczyn – Zespół Zamkowo-Parkowy © krzychu86

po wizycie w Krasiczynie przyszła pora by wjechać sobie na Korytniańską:) bardzo ładny 1,5km podjazd rekreacyjnym tempem, i do domku:) poniżej krótki opis warunków atmosferycznych jakie mi towarzyszyły na trasie:PP